Az élet digitális nomádként

Leléptem Thaiföldre

Szörfleckék és a Bangla road

2015. június 26. - KovacsMate

Utolsó írásom óta átköltöztem Pa Tongra, mert találtam egy nagyon jó hostelt a Bangal roadon, ami elsőre igazán jó ötletnek tűnt, hiszen ez a város központja és öt perc sétára van a tengerparttól. Ez a leginkább turiták által megszállt település Phuket szigetén. Mikor megérkeztem és becsekkoltam, az eddigi legjobb hostel élménnyel találkoztam. Gyakorlatilag hotel szinten lévő szolgáltatásokkal és tisztasággal szembesültem, mindezt kevesebb mint 6 euró/estért. Szóval úgy éreztem megkötöttem az üzletet, amit megakartam. Sajnos ez olyan volt, mint amikor kivettük azt a lakást a Budafoki úton, és amikor aláírtuk a szerződést, akkor már este volt és azt hittük azért nem süt be a nap, de közben egész nap nem jön be napsütés. Szóval ez így leírva mesésen hangzik, de ha az ember kimegy az utcára, akkor mindenhol ezek a pénzéhes lehúzós emberek vannak, akik nappal öltönyt akarnak eladni, este pedig füvet, kurvákat és pingpong showt. A probléma nem is azzal lenne, mert már visszakézből megy a "nem, köszi", csak itt udvariassághoz szokott emberekkel aztán különösen parasztok tudnak lenni. Csak egy példát említsek, szembejön valaki, hogy "Hello my friend" (1. rossz előjel), majd nyújtja a kezét. Illedelmes emberként kezet fogunk vele, nem? Majd azt veszed észre, hogy nem akarja elengedni. Itt jön az, hogy gyere nézd meg milyen jó igényes öltönyt varrok neked és itt elhangzik a második rossz előjel ("I will give you a very good price" - "Nagyon jó áron adom ezt neked"). Közben persze becsábít valami kis lyukba és a haverjával ketten vannak, hogy úgy érezd nyomás alatt vagy, ahonnan akkor szabadulhatsz, ha veszel valamit. Szóval ez az itteni marketing, még kész szerencse, hogy a thaiok akkorák, hogy ha kell egy kézzel arrébb rakom őket. Így sikerült az elsőnél higgadtan kisétálnom, a többinél pedig először csak meghallgattam az első mondatukat, majd később már aki ingben szólított le, arra már nem tartottam magam a szokásokhoz, hogy mindenkivel kedvesnek kell lenni és egyszerűen elsétáltam, amikor a kezüket nyújtották.

Persze ez a kisebb gond az utcával. Este mutatja meg az igazi arcát, Phuket és azon belül a Bangla road. A szexturizmus központja ez, amit a helyi maffia üzemeltet. Ezeket az 60-80 éves európai férfiakat a huszonéves thaiokkal képtelen vagyok feldolgozni. Egyfelől undorítónak találom, másfelől pedig sajnálom, hogy egy olyan társadalomban élünk itt, amiben ez teljesen elfogadott. Este kiözönlenek az utcára az árusok újból, és elkezdik árulni neked a füvet illetve nagyrészt ladyboyok mutogatják mindenüket (szerencsére azt nem). Illetve lányok fogják meg a kezed és próbálnak behúzni a különböző szórakozóhelyekre. Gondolom, ebből a kis szösszenetből is lejött, hogy nagyon nem tetszett, amit itt láttam. Ezért úgy döntöttem, hogy hiába jó az internet, és kényelmes a szállás munka szempontjából, elmegyek innen. Holnap indulok Koh Samuira, ami egy kis sziget és remélhetőleg sokkal békésebb környezetben tudhatom magam.

Na szóval elég volt a negatív élményekből, ideje a jó dolgokat is megemlítenem, hiszen nem szeretném, hogy otthon azt olvassák a barátaim, hogy éppen arról nyavalygok, hogy mennyire rossz dolgom van itt Thaiföldön. Először is rengeteg tényleg kedves ember van, kezdve az itteni recepcióstól a kis éttermekben lévő árúsokig. Tegnap este találkoztam a korábban említett thai lánnyal, aki elhozott még a reptérről. Akikkel összebarátkoztam a hostelben az érkezésem napján, azok elmentek egy bárba, ahol sörözés közben nézhették, hogy félprofi thai boxosok verik egymást. Amellett, hogy nem igazán vonz, hogy egy verekedést megnézzek, az 1300 bahtos (10 700 forint) belépő is eléggé elvette a kedvem ettől. Szóval itt voltam az első estémen és szerencsére elkezdtem beszélgetni Facebookon ezzel a lánnyal. Tök jól éreztük magunkat, igaz ehhez az kellett, hogy jó messzire menjünk ettől az utcától és kiüljünk a tengerpartra a hullámok morajlása és pár sör társaságában megbeszélni, hogy mekkora kulturális különbségek vannak a nemzeteink között. Itt eldöntöttem, hogy én másnap nekivágok szörfözni.

Reggel kiderült, hogy a szobatársaim is, egy kanadai pár is szeretne megtanulni szörfözni, szóval így hárman indultunk neki. Ajánlás alapján mentünk az egyik partszakaszra, mert ott csak 2 méteres hullámok vannak, ami tök jó megtanulni az alapokat. Nem tudom, hogy kitől jött az információ, de azért amikor beúszol és egy ilyen két méteres hullám közeledik feléd, azért visszasírod a Zsóriban lévő hullámmedencét. Mindenesetre én rég fáradtam el annyira, mint ebben a két órában, amit ott elbohóckodtunk. Jelentem egyszer sikerült felállnom.

Munka tekintetében nagyon is elégedett vagyok az elmúlt napokkal. Ehhez két dolog kellett: 1. Legyen stabil és gyors internetkapcsolat. 2. Ne legyen kedvem az utcán tölteni minden időmet. Mindenesetre ténylegesen tartok afelé, hogy ne csak turistáskodjak itt és heti 20 órát dolgozzak is. Erre a terveim szerint Koh Samui tökéletes hely lesz, amiről amint odaérek beszámolok.

Ha erre jártok, akkor Phuketet szerintem érdemes elkerülni, hacsak nem öregedő férfi vagy, aki fiatal lányok társaságára vágyik.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bipolar Films 2015.06.26. 18:42:05

Koh Samuiról majd menj el Koh Phanganra és Koh Taora bérelj robogót és motorozd be a szigeteket, a legszebb szigetek amiket valaha lattam. Patong Thaiföld fertője, ennél csak jobb lesz! Csuzi Marci

Hz 2015.06.28. 00:01:38

Mondjuk ha nem a felkapott, turisták, és miattuk, kiszolgáló "személyzet" közelében laknál, más lenne a meglátás. Rawai, Kata, Karon, ha mond valamit..

Ritchy · http://kettlebellhardstyle.blogspot.com/ 2015.06.28. 14:06:26

Illetve át lehetne menni az öböl túloldalára, Ao Nangra. Nyugis, gyönyörű partokkal, programokkal. Félúton Phi Phi. Ez is egy alap felkészülésből kiderülhetett volna... :)

KovacsMate 2015.06.30. 06:30:51

@Bipolar Films: Motorozás pipa, köszönöm a tippet! :)

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2015.07.05. 13:52:38

Hat Phuketet "eltemetni" par nap rosszul sikerult patongi tartozkodas miatt kar.
Mielott leleptel meg korulnezhettel volna itt szinte barhova csak Patongra ne.

Tawan 2015.07.10. 14:23:01

2000, 2005, 2007, 2009, 2010, 20011, 2012, 2013, 2014 -ben voltam Phuketen és környékén.
Ha Thaiföldön vagyok és nem messze (az északkeleti részen) nagyon szeretem Patongot meglátogatni legalább egy hétre. A Patong Hospital környékén szoktam lakni, jelenleg az MVC www.mvcpatonghouse.com/ ott a kedvencem. Persze máshonnan és máshova megyek tovább. Pl Tao www.kotaoresort.com/
Hua Hin cölöpszállás (talán bontják)