Az élet digitális nomádként

Leléptem Thaiföldre

Leléptem Thaiföldre

Full Moon Party és Koh Phangan

2015. július 03. - KovacsMate

Továbbutaztam Koh Phangan szigetére egy célból, hogy részt vehessek Délkelet-Ázsia talán legnagyobb buliján, a Full Moon Partyn. Minden teliholdkor kerül megrendezésre a szigeten és nagyjából 5 és 30 ezer közötti résztvevővel történik, ami így, hogy a Volt fesztivált kihagyom idén egy jó kárpótlásnak tűnt. A sziget amúgy egy barátságos kis sziget, ahova valószínűleg közel sem jönne ennyi turista, emiatt úgy próbálják meg fenntartani a forgalmat, hogy legalább 4 éjszakát kell foglalni a legtöbb helyen.

Én is így tettem, és ennek a mesterségesen generált forgalomnak a másik hatása, hogy ha már itt van ennyi ember, miért ne lehetne nekik még több programot szervezni, így tehát van már Jungle party egy nappal előbb és Waterfall party egy nappal utána. Egész későn kezdtem el szervezni, hogy hova is megyek, de így is sikerült találnom egy hostelt viszonylag távol mindentől, ami elég kényelmes volt és elsőre elnyerte a tetszésem. Gyakorlatilag 4 országból ismertem meg embereket a szállásomon, angolokat, amerikaiakat, kanadaiakat és ausztrálokat. Tényleg semmilyen más nemzetiséggel nem találkoztam a bulin sem, leszámítva pár thait. Ez persze lehet jó is, de azért elsőre fura volt. 

Itt már előtte és utána is fesztivál hangulat volt a szálláson, a buli napján pedig festéket is adtak, hogy mindenki valamilyen mintát fessen magára, ezzel is adva egy kis színt a bulinak. Amúgy maga a parti egy Budapesti és fesztivál bulikon szocializálódott magyarnak semmi újat nem adott. Páran el voltak ámulva, hogy itt aztán tényleg napkeltéig bulizunk, de szerintem ezt nálunk úgy hívják, hogy átlagos péntek vagy szombat este. :)  Alapozni már a szálláson elkezdtünk, ahol végre valakinél volt hangszóró is, így sikerült megismertetnem a nyugatot a bulibáróval és és az apuveddmeggel.

blogra_1.png

Meglepően hangulatos volt, hogy a tengerparton a homokban ment a zene és tényleg akármerre néztem emberek táncoltak. Gyakorlatilag minden zenei stílus képviselve volt, valamelyik bárnál a parton, szóval választék volt, még bejárni is eltartott egy darabig. A jellegzetes ital itt a vödör volt, amelyet kívánság szerint töltöttek meg valamilyen üdítővel és egy üveg töménnyel, mindezt 150-250 baht közötti áron. Ebből következik, hogy nem volt nehéz megmenni és elég sok elveszett arcot lehetett látni a parton. Amit még érdemes megjegyezni a buliról, hogy a tűz, mint jelkép elég sok helyen ott volt, például rögtön megérkezéskor egy lángoló Full Moon Party felirat fogadott minket, ami persze tök jó kezdés volt. Ezen felül volt még égő ugrálókötél és égő limbó is, amelyeknek köszönhetően másnap gyakorlatilag minden második ember égési sérülésekkel mászkált. Szerencsére erről olvastam korábban, hogy ha az ember iszik, nem feltétlen érdemes kipróbálni az amúgy nem nehéznek tűnő ugrókötelezést, szóval ami égés van is rajtam, azt a nap okozta.

Az emberek fele égési sérülésekkel mászkál errefele, ha érdekel miért:Half of the people have burns here, if you wonder why:

Posted by Kovács Máté on Wednesday, July 1, 2015

 

A buli másnapján mire felkeltem délután 4-kor, a legtöbben már le is léptek. Nekem még további két éjszakám volt itt, amit nagyon élveztem, hiszen végre csönd volt, tudtam dolgozni is és pihenni is. Ez a fajta életmód, amit ki akartam próbálni. Most egy átlagos napom abból áll, hogy felkelek és megreggelizek, majd elmegyek a helyi kondiparkba. Ezek után dolgozok kicsit ebéd előtt és után, majd a parton olvasgatok. Olyannyira megtetszett, hogy eldöntöttem maradok itt még pár napot, úgyis találtam egy szállást, ahol elképesztően olcsón, 100 bahtért adnak szállást a holtszezonban, ilyenkor. Amúgy visszatérve az edzésre, itt Thaiföldön mindenhol szabadtéri kondiparkokat látok, amiket még sosem láttam senkit használni. Egyrészt valószínűleg azért, mert teljesen értelmetlen gépeket pakolnak mindenhova ahelyett, hogy lenne egy párhuzamos korlát, meg mellette még egy amin lehet húzódzkodni. Mindenesetre megoldottam, de szerintem ez és a fehérjeszegény étrend, ami szerint étkeznek itt az emberek, indokolja a genetika mellett, hogy miért olyan vékony mindenki.

A következő 3 napomat még itt töltöm kis munkával és sok olvasással utána pedig visszatérek Koh Samuira, vagy a Phuket közeli szigetekre.

A photo posted by Kovács Máté (@kovacs_mate) on

A bejegyzés trackback címe:

https://leleptem.blog.hu/api/trackback/id/tr167593240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása