Az élet digitális nomádként

Leléptem Thaiföldre

Hogyan jutottunk be a bangkoki szellemtoronyba

2015. június 22. - KovacsMate

Van itt Bangkokban egy 47 emeletes felhőkarcoló a város közepén, aminek az építése az 1997-es Ázsiai pénzügyi válság miatt abbamaradt. Elvileg szálloda lett volna, viszont így egy tökéletes hátizsákos célponttá vált. Tavaly decemberben egy svéd férfi a 43. emeleten felakasztotta magát, és emiatt bekerült az újságokba, azóta pedig rengetegen jönnek ide, csak hogy közbenézhessenek. Alapvetően illegális bemenni, de ha az ember utánakérdez, akkor gyakorlatilag kiderül, hogy az őrök üzemszerűen turnusokat engednek be a területre, csak valahogy kapcsolatba kell lépni velük, ami annyira nem egyszerű, mert komoly erődítmény áll körülötte egy kb. 2.5 méter keretében, amitől még belátni sem nagyon lehet.

Tegnap este találtuk ki a két angol sráccal, hogy megpróbálunk bejutni, hiszen már annyi embernek sikerült. Ez eddig egy szép terv volt, viszont amikor odaértünk, akkor szembesültünk ezzel az áthatolhatatlannak tűnő fallal. Párszor körbejártuk a helyet, hátha találunk egy rést a pajzson, de elsőre elég elkeserítőnek tűnt a helyzet. Közben csatlakozott két szingapúri turista is hozzánk, így már 5-en mászkáltunk fel alá, és próbálgattuk feszegetni a kerítést. Az sem sok jót sejtetett, hogy akármelyik helyit akit megkérdeztünk, hogy tud-e valamit, azt magyarázta, hogy nem szabad tavaly óta és amúgy is veszélyes. Kb. 10 perc küzdelem után az egyik srác észrevette, hogy a szomszéd épület és e között van egy kis lyuk, amin bemászva majd a két fal között felmászva éppen be lehet jutni. Mikor már majdnem bent voltunk, akkor persze bentről egy biztonsági őrnek nem éppen kinéző férfi már nézett minket, méghozzá elég csúnyán, közben hevesen nemet integetve a fejével. Persze ennek ellenére bementünk, mert mindenki tudott róla, hogy egy kevés bahtért megenyhül a szívük. Ez a kevés sajnos annyira nem lett kevés, akárhogy alkudoztunk fejenként 500 bahtba került, hogy mi is megtapasztaljuk, milyen egy "kisértet járta" helyen mászkálni. Mindenesetre innentől sima ügy volt, egy lépcsőn kellett felsétálnunk. Persze annyira nem kényelmes 47 emeletet mászni egy sötét lépcsőházban 35 fokban, de nagy nehezen feljutottunk a csúcsra, ahonnan olyan kilátás tárult elénk, amivel ritkán találkozik az ember.

Persze mindenki lőtt egy csomó képet, amit még mindig nem tudok feltölteni köszönhetően a lassú internetnek a szálláson, de addig is beillesztgetem az instagram fotókat.

A photo posted by Kovács Máté (@kovacs_mate) on

Az egész hely elképesztően szürreális volt, voltak folyosók, ahol mindenféle szemét állt, de volt olyan is, ahol teljesen üres volt a folyosó.

Ez az egész túra nem volt több, mint 2 óra mégis eddig talán ez volt a legnagyobb kaland, amiben részem volt.

Remélhetőleg lesz még jobb is.

Holnap reggel repülök Phuketre a tengerparthoz, ahol a terveim szerint sokkal több időm lesz dolgozni is, hiszen amíg itt csak pár napot voltam, ott pár hetet tervezek eltölteni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dupi 2015.06.22. 15:25:00

plankoek meg bejutottak 700ert, oten - szornyu dolog ez az inflacio :)

vifon.444.hu/2015/02/18/bangkok-szellemtorony/

KovacsMate 2015.06.23. 00:06:54

@dupi: Sajnos nem voltunk túl jó alkupozícióban, de az is lehet, hogy rájöttek, hogy 500 baht is simán kifizetnek akik odamennek :)